CUBE Trekking fietsen

GARANTIE

Alles wat je moet weten over garantie.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER GARANTIE

Hoe lang heb ik garantie?

Voor alle frames en stijve vorken van modeljaar 2011 en ouder geven we garantie vanaf de verkoopdatum:

  • Aluminium: 5 jaar garantie
  • Titanium: 5 jaar garantie
  • Carbon, aluminium-carbon: 2 jaar garantie

Voor alle frames en stijve vorken vanaf modeljaar 2012 geven wij garantie vanaf de verkoopdatum:

  • Aluminium: 6 jaar garantie
  • Carbon, aluminium-carbon: 3 jaar garantie

Als er tijdens deze periode (vanaf de verkoopdatum) een breuk optreedt, vervangen we het onderdeel door hetzelfde of een vergelijkbaar onderdeel. Deze garantie geldt alleen voor het frame. De kosten van onderdelen die nodig zijn voor het functioneren van het frame (bijv. zadelpen, derailleur, balhoofdset, achterschokdemper, etc.) zijn voor rekening van de klant.

Heb ik garantie op mijn Bosch onderdelen?

De garantieperiode bedraagt 24 maanden. De garantieperiode gaat in bij de verkoop van de e-bike aan de eindklant, tot maximaal 48 maanden vanaf de productiedatum van de accu. Als de eindklant de e-bike voor commerciële doeleinden gebruikt (bijvoorbeeld verhuurbedrijven, koeriersdiensten), is de garantieperiode 12 maanden.

Heb ik garantie op mijn Bosch accu?

Bosch garandeert binnen de garantieperiode dat de accu minimaal 70% (voor 300Wh accu's) of 60% (voor 400Wh, 500Wh, 625Wh, 750Wh accu's) van de nominale capaciteit vasthoudt. De garantieperiode is afhankelijk van wat zich eerst voordoet: Tot 24 maanden vanaf de datum van verkoop aan de eindklant of tot 500 volledige laadcycli.

Waar heb ik geen garantie op?

Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, moeten regelmatig worden onderhouden om ze soepel te laten lopen. Onderdelen die zwaar worden belast, zoals kettingen en lagersets, moeten regelmatig worden vervangen.

Let op: onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, vallen niet onder de standaardgarantie.

Hieronder volgt een lijst met de belangrijkste onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn:

  • Velgen (op modellen met velgrem)
  • Banden
  • Ketting
  • Kettingbladen
  • Tandwielen
  • Naaflagers
  • Afgedichte lagers
  • Balhoofdset
  • Lagersets op volledig geveerde frames
  • Draden en kabels
  • Remschijven
  • Remblokken
  • Handvatten
  • Zadels
  • Bussen, afdichtingen en lagers in ophangingscomponenten (vork, achterschokdemper) en zadelpennen van druppelaars
  • (Niet-)oplaadbare batterijen in elektronische systemen
Hoe werkt een reparatieverzoek bij een online bestelling?

Heb je een probleem met een fiets die je op cubestores.nl hebt gekocht? Laat het ons weten! Neem contact op met onze klantenservice. We proberen je eerst op afstand te helpen of verwijzen je naar een CUBE Store. Mocht dit niet lukken, dan halen we de fiets op en lossen we het probleem in onze werkplaats op.

Waar kunnen we je mee helpen?

Krijg antwoord op de meest gestelde vragen op onze klantenservice pagina.

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak gratis een account aan en geniet van vele voordelen.